Amazon ввів обов’язкове страхування відповідальності продавців
10 серпня 2021 року Amazon зробила декілька, здавалося б, невинних заяв про політику вирішення спорів A-to-Z Claims. Більшість продавців не надавали цьому значення, тому що маркетплейс постійно вносить невеликі зміни. Але ми хочемо вас запевнити, що це повідомлення від Amazon слід уважно вивчити.
У сьогоднішньому матеріалі розповідаємо:
- Хто підлягає обов’язковому страхуванню?
- Як зрозуміти, що вам час отримувати страховку?
- Санкції за відсутність страхування.
- Які вимоги Amazon до страхування?
- Як питання страхування розв’язала юридична компанія 4В?
Хто підлягає обов’язковому страхуванню?
Хороша новина: поки всі ці нововведення стосуються тільки ринку США. Якщо ви працюєте на інших маркетплейсах, хвилюватися поки немає про що, але придивитися до того, що відбувається на Amazon.com — однозначно варто.
Водночас не всі підприємці на Amazon.com зобов’язані мати страховку. Під вимоги потрапляють продавці, чий оборот становить 10 000 $ на місяць і більше впродовж трьох місяців поспіль. Це стосується акаунтів, що ведуть діяльність як фізичні особи, так і через компанії, чи то LLC у США, чи то LTD в Англії.
Як зрозуміти, що вам час отримувати страховку?
Після того, як ви перевищите поріг у 10 000 $, ви отримаєте повідомлення від маркетплейсу у notification, а також на пошту, прив’язану до Amazon-акаунту.
Важливо!
Перевірте свою поштову скриньку з 10 серпня, оскільки повідомлення почали надходити ще влітку.
Якщо ви бачите, що за критерієм у 10 000 $ обороту на місяць ви підлягаєте страхуванню, але повідомлення від Amazon ви не отримували, радимо звернутися у підтримку, бо нова політика набрала чинності та вже опублікована в Sellercentral Amazon.
Санкції за відсутність страхування
Упродовж 30 днів з часу отримання повідомлення від Amazon продавець зобов’язаний завантажити сертифікат страхування у свій акаунт.
Що ж чекає тих, хто не виконав вимогу?
Якщо коротко, то Amazon залишає за собою право на:
1. Призупинення виплат на рахунок продавця.
2. Блокування Amazon-акаунту.
Докладніше ознайомитися із зобов’язаннями та санкціями, накладеними на підприємців у зв’язку з A-to-Z Claims, ви можете тут.
Важливо!
Наближається четвертий квартал (Q4), коли всі продавці передбачають зростання продажів. Саме у цей період велика ймовірність попадання продавця під вимоги до обов’язкового страхування. Будьте уважні і не пропустіть запит від Amazon.
Які вимоги Amazon до страхування?
Amazon описав 10 вимог до страхового покриття:
- Ліміт покриття повинен становити не менш як 1 мільйон доларів на одну подію.
- Страховий поліс може бути загальним комерційним, парасольковим або з додатковими зобов’язаннями та ґрунтуватися на подіях.
- Ваш страховий провайдер повинен мати можливість обробляти претензії по всьому світу і мати фінансовий рейтинг S & P A- і/або AM Best A- або вище (допускаються місцеві еквіваленти подібних рейтингів).
- Ваш страховий провайдер повинен повідомляти Amazon не менш як за 30 днів про скасування, зміну або непродовження страховки.
- У полісі має бути вказано «Amazon.com Services LLC., And its affiliates and assignees» як додаткових застрахованих.
- Франшиза по будь-якому полісу (-ам) не повинна перевищувати 10 000 доларів, і будь-яка сума, що віднімається, повинна бути вказана у свідоцтві (ах) страхування.
- Політика повинна охоплювати всі продажі продуктів, які ви розмістили на вебсайті Amazon.
- Ваше застраховане ім’я має збігатися з ім’ям «legal entity», яке ви надали Amazon (перегляньте назву свого legal entity name);
- Поліс повинен бути повністю заповненим і підписаним.
- Поліс повинен бути дійсним не менш як 60 днів з моменту подання.
Найцікавіші, на наш погляд, пункти для підприємців виділено жирним шрифтом.
У 8 пункті говориться про те, що ім’я у страховому полісі та контактна особа в акаунті повинні збігатися. Але зараз страхові компанії з Amazon акселератора поки не готові обслуговувати продавців не з США, що спричиняє незручності для продавців з України, Росії та інших країн.
Як питання страхування розв’язала юридична компанія 4В?
У серпні-вересні команда 4В провела ряд переговорів з провідними українськими страховими компаніями. У результаті було знайдено рішення по страхуванню для:
- фізичних осіб, що торгують на Amazon (резидентів України, Росії, Казахстану тощо);
- закордонних компаній, крім США;
- у деяких інших випадках.
Ми готові оформляти страховки впродовж 24 годин після підписання договору. Отримані страховки успішно проходять верифікацію з боку маркетплейсу протягом доби. Після перевірки сертифіката Amazon відправляє лист-підтвердження:
Вагомим плюсом стане вартість, що у 2–3 рази нижча, ніж у компаній зі списку акселератора.
Для оформлення страховки вам необхідно надати:
- паспортні дані;
- ІПП;
- оборот за останні 12 місяців;
- категорію товарів, в якій ви працюєте на Amazon.
Щоб подати заявку на страхування або отримати консультацію щодо страхування, необхідно заповнити форму: https://bit.ly/3DPVLhU
автор Андрій Матяш, керуючий партнер юридичної компанії 4В