Amazon ввів обов’язкове страхування відповідальності продавців

10 серпня 2021 року Amazon зробила декілька, здавалося б, невинних заяв про політику вирішення спорів A-to-Z Claims. Більшість продавців не надавали цьому значення, тому що маркетплейс постійно вносить невеликі зміни. Але ми хочемо вас запевнити, що це повідомлення від Amazon слід уважно вивчити.

У сьогоднішньому матеріалі розповідаємо:

  1. Хто підлягає обов’язковому страхуванню?
  2. Як зрозуміти, що вам час отримувати страховку?
  3. Санкції за відсутність страхування.
  4. Які вимоги Amazon до страхування?
  5. Як питання страхування розв’язала юридична компанія 4В?

Хто підлягає обов’язковому страхуванню?

Хороша новина: поки всі ці нововведення стосуються тільки ринку США. Якщо ви працюєте на інших маркетплейсах, хвилюватися поки немає про що, але придивитися до того, що відбувається на Amazon.com — однозначно варто.

Водночас не всі підприємці на Amazon.com зобов’язані мати страховку. Під вимоги потрапляють продавці, чий оборот становить 10 000 $ на місяць і більше впродовж трьох місяців поспіль. Це стосується акаунтів, що ведуть діяльність як фізичні особи, так і через компанії, чи то LLC у США, чи то LTD в Англії.

Як зрозуміти, що вам час отримувати страховку?

Після того, як ви перевищите поріг у 10 000 $, ви отримаєте повідомлення від маркетплейсу у notification, а також на пошту, прив’язану до Amazon-акаунту.

Важливо!

Перевірте свою поштову скриньку з 10 серпня, оскільки повідомлення почали надходити ще влітку.

Якщо ви бачите, що за критерієм у 10 000 $ обороту на місяць ви підлягаєте страхуванню, але повідомлення від Amazon ви не отримували, радимо звернутися у підтримку, бо нова політика набрала чинності та вже опублікована в Sellercentral Amazon.

Санкції за відсутність страхування

Упродовж 30 днів з часу отримання повідомлення від Amazon продавець зобов’язаний завантажити сертифікат страхування у свій акаунт.

Що ж чекає тих, хто не виконав вимогу?

Якщо коротко, то Amazon залишає за собою право на:

1. Призупинення виплат на рахунок продавця.

2. Блокування Amazon-акаунту.

Докладніше ознайомитися із зобов’язаннями та санкціями, накладеними на підприємців у зв’язку з A-to-Z Claims, ви можете тут.

Важливо!

Наближається четвертий квартал (Q4), коли всі продавці передбачають зростання продажів. Саме у цей період велика ймовірність попадання продавця під вимоги до обов’язкового страхування. Будьте уважні і не пропустіть запит від Amazon.

Які вимоги Amazon до страхування?

Amazon описав 10 вимог до страхового покриття:

  1. Ліміт покриття повинен становити не менш як 1 мільйон доларів на одну подію.
  2. Страховий поліс може бути загальним комерційним, парасольковим або з додатковими зобов’язаннями та ґрунтуватися на подіях.
  3. Ваш страховий провайдер повинен мати можливість обробляти претензії по всьому світу і мати фінансовий рейтинг S & P A- і/або AM Best A- або вище (допускаються місцеві еквіваленти подібних рейтингів).
  4. Ваш страховий провайдер повинен повідомляти Amazon не менш як за 30 днів про скасування, зміну або непродовження страховки.
  5. У полісі має бути вказано «Amazon.com Services LLC., And its affiliates and assignees» як додаткових застрахованих.
  6. Франшиза по будь-якому полісу (-ам) не повинна перевищувати 10 000 доларів, і будь-яка сума, що віднімається, повинна бути вказана у свідоцтві (ах) страхування.
  7. Політика повинна охоплювати всі продажі продуктів, які ви розмістили на вебсайті Amazon.
  8. Ваше застраховане ім’я має збігатися з ім’ям «legal entity», яке ви надали Amazon (перегляньте назву свого legal entity name);
  9. Поліс повинен бути повністю заповненим і підписаним.
  10. Поліс повинен бути дійсним не менш як 60 днів з моменту подання.

Найцікавіші, на наш погляд, пункти для підприємців виділено жирним шрифтом.

У 8 пункті говориться про те, що ім’я у страховому полісі та контактна особа в акаунті повинні збігатися. Але зараз страхові компанії з Amazon акселератора поки не готові обслуговувати продавців не з США, що спричиняє незручності для продавців з України, Росії та інших країн.

Як питання страхування розв’язала юридична компанія 4В?

У серпні-вересні команда 4В провела ряд переговорів з провідними українськими страховими компаніями. У результаті було знайдено рішення по страхуванню для:

  • фізичних осіб, що торгують на Amazon (резидентів України, Росії, Казахстану тощо);
  • закордонних компаній, крім США;
  • у деяких інших випадках.

Ми готові оформляти страховки впродовж 24 годин після підписання договору. Отримані страховки успішно проходять верифікацію з боку маркетплейсу протягом доби. Після перевірки сертифіката Amazon відправляє лист-підтвердження:

Вагомим плюсом стане вартість, що у 2–3 рази нижча, ніж у компаній зі списку акселератора.

Для оформлення страховки вам необхідно надати:

  • паспортні дані;
  • ІПП;
  • оборот за останні 12 місяців;
  • категорію товарів, в якій ви працюєте на Amazon.

Щоб подати заявку на страхування або отримати консультацію щодо страхування, необхідно заповнити форму: https://bit.ly/3DPVLhU 

автор Андрій Матяш, керуючий партнер юридичної компанії 4В