Amazon залишається лідером німецької електронної комерції
У Німеччині електронну комерцію дедалі більше визначають маркетплейси. Amazon, зокрема, є провідним гравцем у німецькій електронній комерції. Його доходи щонайменше втричі перевищують доходи компанії Otto, яка є другим за величиною гравцем у країні.
Німецька електронна комерція значно виросла минулого року, під час пандемії коронавірусу, так само як і галузь електронної комерції в більшості європейських країн. У 2020 році обсяг продажів 1000 найбільших інтернет-магазинів і маркетплейсів досягнув 70 млрд. євро, що відповідає зростанню продажів більш ніж на 30 %. Ці цифри наводяться у дослідженні Інституту роздрібної торгівлі EHI.
Топ-10 найбільших інтернет-магазинів у Німеччині
Amazon.de є лідером галузі з чистим оборотом у 13,9 млрд. євро. Компанія досягла втричі більшого обороту, ніж Оборот компанії Otto, – 4,5 млрд. євро. Третє місце посідає компанія Zalando з оборотом у 1,9 млрд. євро.
Назва | Оборот у 2020 році (у млн. євро) |
Amazon.de | 13,876 |
Otto | 4,500 |
Zalando | 1,944 |
Mediamarkt | 1,842 |
Saturn | 1,104 |
Lidl | 1,016 |
Apple | 878 |
Ikea | 861 |
Notebooksbilliger | 818 |
H&M | 713 |
Hornbach.de продемонстрував найсильніше зростання в першій двадцятці (86,2 %). Також значно зросли Ikea (74,3 %) та Saturn (72,2 %). Німецька електронна комерція залишається досить концентрованою, до 40 % загального обсягу онлайн-продажів припадає на 10 найбільших компаній. До 31,9 % генерують інтернет-магазини, що посідають у рейтингу місця від 11 до 100. На 100 найбільших компаній припало майже три чверті (71,9 %) загального обороту 1000 найбільших компаній.
Магазини змішаного асортименту роблять більше продажів
Магазини з широким асортиментом продукції найчастіше зустрічаються серед 1000 інтернет-магазинів з найбільшим товарообігом. Їхня частка в топ-1000 становить 33,1 %, а загальний оборот досягнув 22,8 млрд. євро.
Частка сегменту моди становить 16,2 %, а оборот – 11,2 млрд. євро. Він випереджає сегмент розважальної електроніки, частка якого становить 14,1 %, а оборот – 9,7 млрд. євро.
Зростає значення маркетплейсів
Зважаючи на зростаюче значення маркетплейсів, у дослідженні відібрали найбільші маркетплейси Німеччини та зіставили обсяги товарообігу кожної компанії. «Більше ніж кожен другий інтернет-магазин також продає через маркетплейс. Великі компанії розростаються у маркетплейси або навіть платформи та інвестують великі кошти, щоб запропонувати своїм клієнтам ще більше послуг», – пояснює Ларс Хофакер, експерт з електронної комерції в EHI.
Кожен другий інтернет-магазин також здійснює продаж через маркетплейси.
Дослідження показує, що 44,8 % розглянутих магазинів мають магазин на Amazon. До 36,3 % активно користуються Ebay, а 14,4 % – онлайн-маркетплейсом Kaufland. Цього року EHI також досліджував чисті маркетплейси. Amazon.de має найбільший валовий обсяг торгівлі – 35,4 млрд. євро. За ним слідують Ebay.de (11,8 млрд. євро) та Otto (5,5 млрд. євро).
Платіжна система PayPal домінує у сфері платежів
EHI також розглянув найпопулярніші варіанти оплати. Цифрові гаманці пропонують 95,1 % розглянутих інтернет-магазинів. Домінує платіжна система PayPal (94,5 %). У 24,2% розглянутих магазинів клієнти також можуть розраховуватися за допомогою Amazon Pay. Apple Pay став популярнішим, його частка збільшилася з 1,1 % до 5,9 %.
Apple Pay став популярнішим у Німеччині.
За цими платіжними методами слідують кредитні картки (92,2 %), методи оплати за рахунком, такі як прямий дебет (81,5 %), оплата за рахунком-фактурою (76 %), та класичні методи оплати, такі як банківський переказ (75,6 %).