Експорт для малого бізнесу: як обрати платформу для виходу на міжнародний ринок
У 2024 році український бізнес активно масштабується на ринки Європи та США. Це відкриття власних нових офлайн-магазинів в країнах сусідів, вихід на міжнародні маркетплейси чи адаптація сайту й запуск реклами з ціллю досягти нової аудиторії за кордоном. Малий український бізнес має можливості збільшувати об’єми власних продажів завдяки міжнародним майданчикам.
У цій статті спеціалісти маркетинг-агенції “Ціль” допоможуть обрати найкращі платформи для виходу на міжнародний ринок, які є вже зараз доступні для українських підприємців в електронній комерції. І почнемо ми з основних характеристик маркетплейсів та платформ конструкторів для власних сайтів. Додатково схарактеризуємо кожну й дамо перелік запитань, які варто поставити підприємцю для старту експорту власних товарів.
Маркетплейс чи власний сайт?
Вибір платформи для продажу товарів на міжнародний ринок залежить найперше від типу товару, ніші й особливостей бізнесу. Товари, в яких важливий кредит довіри, краще продаються на маркетплейсах. Товари власного виробництва, в яких акцент будується на бренді потребують окремого сайту тощо. Загалом і маркетплейси, і власні сайти мають свої особливості.
Основними перевагами міжнародних маркетплейсів по типу Amazon, Allegro, Etsy, Ebay є доступ до величезного міжнародного трафіку з першого дня відкриття магазину. Як і українські платформи для онлайн-торгівлі, вони забезпечують внутрішній і зовнішній трафік для товарів на їх платформі, а також дають готові до використання інструменти для ведення бізнесу. Amazon переймає на себе функцію оформлення й відправки замовлень для магазинів, які використовують послуги фулфілмент центрів, тим самим покращує швидкість доставки товарів, яка в 2024 році відіграє важливу роль в момент вибору товару.
А платформи такі як Shopify, WooCommerce чи Wix активно розвивають інструменти для ведення маркетингових активностей, щоб клієнт обрав саме його платформу, як найбільш зручну й багатофункціональну.
Загалом для світових маркетплейсів Amazon, Etsy, Ebay характерно:
- Безкоштовне або недороге створення й наповнення магазину товарами на платформі, при тому без технічних знань чи потреби звертатися до окремих спеціалістів;
- Можливість просувати товари в органічній видачі платформи за допомогою SEO-оптимізації й покращення контенту;
- Специфічні для кожної платформи алгоритми й правила, які можуть впливати на продажі в позитивну чи негативну сторону;
- Стягнення комісії за продаж;
- Створення додаткових маркетингових інструментів для збільшення продажів, як в магазині, так загалом і на самих маркетплейсах.
Платформи-конструктори для створення сайтів відрізняються між собою за цільовою аудиторією й функціоналом.
Спільні ознаки Shopify, WooCommerce та інших платформ для створення інтернет-магазинів на міжнародному ринку:
- Доступ до загальноприйнятих способів оплати й доставки;
- Оплата користування платформою на умовах обраного тарифного плану;
- Мінімум обмежень щодо правил розміщення різних категорій та ніш товарів;
- Створення широкого інструментарію і розвиток партнерських інтеграцій для зручного просування товарів у пошукових видачах, соціальних мережах, маркетплейсах включно, замість внутрішнього трафіку й прямого просування товарів зі сторони платформи.
Зі сторони маркетингу, побудови бренду магазину чи включення додаткових унікальних налаштувань, маркетплейсам складно конкурувати з конструкторами, які надають повний доступ до магазину з мінімальними внутрачаннями.
Натомість будь-які активності, такі як SEO-оптимізація, реклама Google чи Meta Ads, унікальний дизайн магазину чи підключення інтеграцій вимагатимуть використання додаткових ресурсів й інвестицій. Маркетплейси надають місце для розміщення й інструменти для просування безкоштовно.
Якщо маркетплейс, то Amazon чи Etsy?
Amazon – це найбільш маркетплейс у світі, з багатомільйонними щоденними продажами, тому виглядає це досить перспективним рішенням для масштабування власного бізнесу. Але на відміну від “крафтового” Etsy, ця платформа онлайн-торгівлі вимагає певного об’єму виробництва й постачання певних масштабів, а також додаткового оформлення документів, чого не потрібно на Etsy більшість часу.
Amazon підходить для магазинів з асортиментом товарів широкого вжитку, handmade товари чи товари виробництва з невеликою кількістю продажів просто загубитися серед конкурентів-гігантів, з яких складається маркетплейс. До незручностей також входить посилений захист покупців, податки, комісії й вимоги до оформлення. Проте хендмейдерам можна спробувати почати продавати на Amazon Handmade, як на аналозі Etsy. Або відразу відкривати на останньому власний магазин.
Останніми роками історія продажу власних виробів через світовий маркетплейс Etsy стала досить популярною серед українців. Все це завдяки можливості безперешкодно реєструвати магазин знову з України. Товари на Etsy можна просувати в видачі за допомогою оптимізації контенту та підключення внутрішньої реклами Etsy Ads. Основна перевага в тому, що інвестиції для просування значно менші ніж можливі витрати, коли підключаєш зовнішні рекламні канали.
На Etsy строга політика щодо категорій товарів і ніш. Маркетплейс спеціалізується на виробах власного виробництва з акцентом на унікальність та персоналізацію. З одного боку це значно обмежує кількість продавців, а з другого захищає наявних продавців від нерівномірної конкуренції й таким чином допомагає справді перетворити хобі на власний бізнес.
Переваги та недоліки платформ Shopify, WooCommerce, Wix для створення сайтів
Правильний вибір платформи для створення сайту є вирішальним. Shopify, WooCommerce та Wix пропонують різні рішення, що відповідають потребам малого, середнього та великого бізнесу. Розглянемо, що може запропонувати кожна платформа малому бізнесу та які pros & cons вона має.
Shopify створена спеціально для інтернет-магазинів, що робить її універсальним рішенням для підприємств будь-якого розміру. Ця платформа пропонує інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, який дозволяє створювати повнофункціональні сайти без знання програмування. Простота використання забезпечується адаптивними шаблонами. Для малого бізнесу, який планує експорт з України, це особливо важливо, оскільки Shopify дозволяє легко адаптувати магазин до потреб різних ринків.
WooCommerce – це плагін для WordPress, орієнтований на створення унікальних інтернет-магазинів. Основною перевагою цієї платформи є її гнучкість: користувачі можуть створювати сайти з індивідуальними функціями, що відповідають потребам великих компаній. Однак для цього потрібні технічні знання та досвід роботи з WordPress. Для бізнесів, які вже мають досвід роботи на внутрішньому ринку й шукають інструменти для створення унікальних рішень, WooCommerce хороший вибір. Але для малого бізнесу, який прагне швидкого старту та виходу на міжнародний ринок, технічні налаштування на початку виглядають більше як перешкода ніж можливість.
Wix – це універсальний веб-конструктор, який підходить для створення різноманітних сайтів, включаючи інтернет-магазини. Проте Wix не створений виключно для e-commerce, тому його функціональність для інтернет-магазинів обмежена. Наприклад, платформа має менше інтеграцій із сторонніми сервісами, ніж Shopify, і обмежені можливості масштабування. За допомогою цієї платформи можна спробувати протестувати чи вигідно для вас продавати за кордон і якщо відповідь позитивна, ви можете впевнено масштабуватися на інші e-commerce платформи.
На що потрібно звернути увагу під час вибору платформи для експорту
Тепер вам відомо про різні платформи, завдяки яким ви можете здійснювати успішний експорт ваших товарів на ринки Європи та США. Звісно вам не потрібно обмежуватись лише ними. Якщо ви обираєте конкретно країну для масштабування, дослідіть ринок і поведінку покупців у цій країні. Які основні платформи використовують бізнеси? Наприклад для Польщі також варто розглянути маркетплейс Allegro чи для Німеччини локальний варіант Amazon. Вони також матимуть свою специфіку, яку варто дослідити перед вибором.
Далі ми пропонуємо ознайомитися з основними питаннями, які варто поставити, коли обираєте зручну платформу для експорту.
- Чи підходить ваш продукт новій аудиторії?
Перш ніж обирати платформу для експорту, важливо оцінити, наскільки ваш продукт відповідає потребам та очікуванням цільової аудиторії на міжнародному ринку. Обов’язково проведіть дослідження ринку: визначте, чи є попит на ваш продукт, чи відповідає він місцевим законодавчим нормам і чи готова аудиторія платити його ціну. Складіть портрет клієнта й обов’язково зробіть дослідження магазинів із схожою пропозицією.
Більшість продавців з власним виробництвом адаптують свої товари під запити нової ЦА. Якщо ви помітили різницю між вашою пропозицією й пропозицією конкурентів, спробуйте покращити власну, щоб бути конкурентоспроможним у нових умовах.
- Яка модель краще підходить для вашого продукту чи послуги?
Маркетплейси ідеальні для популярних та широко доступних продуктів, оскільки вони пропонують готову базу клієнтів. Власний сайт підходить для унікальних або нішевих продуктів, які потребують персоналізованого підходу до клієнта. Після того, як ви оберете між власним сайтом чи розміщенням на торговому онлайн-майданчику, можна переходити до досліджень особливостей кожної платформи.
Зверніть увагу, що ми не рекомендуємо починати експорт із самописних сайтів. Для малого бізнесу інвестиції на початку можуть бути занадто високими. Більш вдалим рішенням буде спрямувати бюджет на маркетинг для досягнення окупності.
- Скільки ви готові інвестувати в маркетинг і просування?
Обов’язково на етапі планування експорту чітко виділіть бюджет, який готові вкладати в просування. Сюди входить відкриття магазину, комісії, налаштування логістики, маркетингові активності. Також варто розділити витрати на початковому етапі для створення, окупність яких може бути більш тривалою.
Маркетплейси стягують комісії, що може впливати на прибуток, але вони не потребують великих вкладень на старті. Для власного сайту потрібні витрати для побудови магазину, наповненн контентом і оформлення дизайну, її хостинг і підтримку. Якщо ви обираєте власний сайт, вам доведеться активно інвестувати в рекламу, SEO, Google Ads, Meta Ads і створення контенту, що може бути дорожчим, але забезпечує більший контроль.
- Хто буде залучений до просування?
Склад команди і розуміння, хто потрібен для нового просування, – надзвичайно важливе. Для експорту може знадобиться менеджер, який володіє мовою ринку, на який бізнес збирається виходити. Через потенційне збільшення кількості продажів потрібно переглянути чи має ресурс ваш бізнес для обробки замовлень. Також варто розуміти, чи є у вас / вашої команди технічні навички, щоб підтримувати магазин і рекламні активності на постійній основі.
На маркетплейсах технічні аспекти обслуговуються платформою, тому їх простіше використовувати. Власний сайт вимагає знань у налаштуванні й підтримці або додаткового найму спеціалістів, що може збільшити витрати.
- Яку стратегію просування вашого магазину ви плануєте використовувати?
Якщо ви хочете швидко зайняти ринок, не роблячи значних інвестицій у маркетинг, зосередьтеся на маркетплейсах і продажах напряму товарів. Маркетплейси сприяють продажам, але клієнти часто асоціюють їх з платформою, а не вашим брендом. Для довготривалої стратегії, спрямованої на розвиток бренду, краще інвестувати у створення власного сайту та побудову іміджу, щоб створювати довготривалі відносини з клієнтами.
Залежно від вашої стратегії, можна комбінувати обидва підходи: почати з маркетплейсів для тестування попиту та згодом перейти до створення бренду через власний сайт.
Висновок
Тож у цій статті ми розповіли про те, як обрати платформу для експорту товарів на міжнародний ринок в умовах малого бізнесу. Поділилися інформацією про найбільш популярні маркетплейси на ринку Європи та США, а також дали характеристику основних платформ для створення інтернет-магазинів, які використовують для виходу за кордон.
Спеціалісти маркетинг-агенції “Ціль” займаються просування товарів українських виробників і магазинів на платформах Etsy та Shopify. Якщо ви плануєте масштабування на міжнародний ринок, ви можете скористатися безкоштовною консультацією від нашої агенції, щоб одразу зрозуміти, основні кроки до експорту. Замовити безкоштовну консультацію можна на сайті маркетинг-агенції “Ціль”.