FMK: Бренд, що говорить голосно.
Історія створення від засновниці Олександри Щербачової: від перших кроків в експорті до відправок у Гонконг, Австралію та віддалені острови разом з Укрпоштою.

FMK народився у 2020 році, в непростий період карантину. Все почалося з ранкової кави та роздумів про зміни. Відчула, що настав час рухатися вперед і створювати щось своє. Натхненням стали власні цінності, бажання змін і потреба в якісному оверсайз одязі. Уже наступного дня розпочалися пошуки виробництва, а з ними – народження концепції.
Концепція бренду
FMK – це більше, ніж просто одяг. Це платформа для голосу, що транслює важливі суспільні теми: рівність, права людини, свободу вибору. Кожна колекція має глибокий зміст, змушує задуматися та формує культуру відповідального споживання. Девіз бренду: «Ми не продаємо одяг, ми продаємо броню твоїх прав».
Вплив війни на розвиток
Так, звісно вплинула. Ми як і більшість брендів переживаємо кризу. На початку війни було складно запускатися, бо роздали тканину і багато задонатили. Потім були великі проблеми з логістикою по всій Україні. А зараз основна проблема відтік наших клієнтів і зменшення платоспроможності аудиторії.
Про творчий процес
Самий цікавий процес на мою думку це пошук тематики і проблематики, ми аналізуємо дані і створюємо перші наброски принта. На нього нас часто надихають історичні події, тому ми часто їх туди вплітаємо у виді картинок і фотографій. Паралельно ми розроблюємо фасон, що буде стосуватись теми. Наприклад гольф в колаборації з Марш Жінок “Проти насилля”, який націлений на привернення уваги до проблеми домашнього насилля – створювався дотичним до теми, тому частина його ніби обнімає людину за плечі – символізуючи захист.


Про клієнтів та ринок
FMK – це бренд для активних, сміливих, толерантних людей, які цінують свободу. Просування відбувається через соціальні мережі (Instagram, TikTok, Facebook, Pinterest, Etsy), що дозволяє будувати ком’юніті однодумців.
Експорт:
Розкажіть про ваш досвід експорту. Які країни є найбільш перспективними для вашого бренду? З якими труднощами ви зіткнулися при виході на міжнародний ринок?
Ми зараз тільки на початку свого шляху в експорті. Але вже активно продаємо в Німеччині та Європі. Дуже хочемо нарощувати продажі в Америці. Труднощі це аналіз країн та їх ментальності.
Як довго ви користуєтеся послугами Укрпошта для доставки за кордон –
Перші відправки закордон були в мене років 5 назад. Тобто десь з 2020 року і по сьогоднішній день.
Чи були у вас якісь цікаві або пам’ятні кейси з доставки через Укрпошта – Можу сказати за позитивний кейс, який чесно мене здивував. Моя посилка доїхала до Гонконгу за 7 днів 🙂 Клієнт був щасливий та задоволений доставкою та і ми теж 🙂
В які найбільш незвичні або віддалені країни вам доводилося відправляти замовлення через Укрпошта
– Китай, Австралія і деякі острови.
Співпраця з іншими брендами:
Чи плануєте ви співпрацювати з іншими українськими брендами або іноземними компаніями?
Так, плануємо і повністю відкриті до будь-яких співпраць. Ми активно співпрацюємо з іншими брендами і фондами. Приклад: Колаборація FMK x рух опору ЗЛА МАВКА x UKRAЇNER, Колаборація FMK x АННА ВЕРЕЩАКА x UANIMALS, FMK x МАРШ ЖІНОК
Плани на майбутнє:
Які плани у вас щодо розвитку? Які нові напрямки ви хотіли б освоїти?
Найближчі плани це експорт і виход на маркетплейси і партнерські закордонні шоу руми. також хочемо співпрацю з якимось великим і прогресивним бізнесом.
Мрія: Яка ваша найбільша мрія, пов’язана з вашим бізнесом
Ми прагнемо стати не лише брендом одягу, а й платформою для важливих дискусій. У планах – вихід на міжнародний ринок, розширення соціального впливу та створення освітнього медіа, яке допоможе поширювати знання про права людини.

Поради для початківців
Головне – не боятися і діяти. Важливо проаналізувати ринок, знайти свою унікальність і постійно розвиватися. Не варто зупинятися тільки на навчанні – потрібно реалізовувати свої ідеї на практиці.
Сайт: https://www.femka.store/
Instagram: https://www.instagram.com/fmk.ua/
Etsy: https://www.etsy.com/shop/FMKBRAND?ref=seller-platform-mcnav