Оголошуємо результати Made in UA Support Project – ініціативи, створеної для допомоги українським виробникам під час війни!
Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України», АТ «Укрпошта» та ГО TECHBUREAU за підтримки Національного проєкту з розвитку підприємництва та експорту Дія.Бізнес оголосили результати Made in UA Support Project – ініціативи, створеної для допомоги українським підприємцям під час війни. Найбільшу активність виявили підприємці Києва та Київської області, а також Харківської, Дніпропетровської, Одеської і Львівської областей. Зокрема допомогу отримають виробники одягу та взуття, меблів, іграшок, декору для дому, косметики тощо. Повний перелік переможців можна переглянути на сайті.
З 27 квітня до 31 травня в Україні обирали учасників проєкту Made in UA Support Project. Метою ініціативи було обрати 100 українських крафтових виробників, які продовжують свою діяльність у важких умовах повномасштабної війни, та надати їм допомогу для розвитку бізнесу.
Понад 25% брендів, які подали заявки для участі у проєкті – з Києва, більше 10% – з Харківської області. Також активно відгукнулися Дніпропетровська, Одеська, Львівська області. Водночас до проєкту долучились підприємства з регіонів, які найбільше потерпають від бойових дій – Донецької, Луганської, Запорізької областей.
Понад 75% підприємств-заявників мають до 10 людей в команді. Найбільш поширені види продукції – одяг або взуття, декор для дому, меблі, іграшки, косметика тощо. Майже 40% підприємств займається експортом. Багато хто з них почав експортувати вже під час війни, відкривши для себе такі майданчики, як eBay, Etsy, etc.
“Made in UA Support Project викликав значний інтерес серед українських підприємців. Ми орієнтувались на 500-700 заявок, проте отримали – 3397! Ця цифра показує затребуваність фінансової підтримки та неабияку підприємницьку активність українських виробників в умовах повномасштабної війни. Вибір був надскладний через велику кількість талановитих виробників, що взяли участь у проєкті. Нам довелося подовжити строки розгляду заявок на тиждень, до 31 травня, щоб обрати 100 брендів. Якби була така можливість, ми б обрали набагато більше компаній”, – розповідає Ханна Зенн, директорка ГО TECHBUREAU.
Організатори проєкту поставили за мету обрати різнопланових виробників, допомогти компаніям з різноманітними потребами. Всі заявки на участь були зібрані через спеціально створену платформу UAmadesupport.com. Для ознайомлення з заявами, представники організаторів отримали особисті кабінети. Система дала можливість фільтрувати підприємства за ключовими параметрами – з якої області виробник, які товари виробляє, чи активне виробництво тощо.
Кожен член журі оцінював підприємства для того, щоб обрати 100 компаній, які, на його думку, мають отримати фінансову підтримку. Ті підприємства, які отримали більше голосів від всіх експертів, були обрані для надання допомоги. У випадку, якщо кількість голосів була рівна, перевага надавалася тому, хто раніше подав заявку.
Декілька прикладів компаній, які увійшли до числа переможців проєкту. Anzy Home (Харківська область) яка створює ручні килими, кошики, меблі тощо, вирішила направити товар до фулфілмент центрів (сервісів, які надають послуги із складування і доставки), щоб мати запаси в США аби клієнти не боялись замовляти через непевність у ситуації в Україні. She flowers (Одеська область) виробляє декор для дому із сухоцвітів та стабілізованих квітів, і, незважаючи на військовий стан, здійснює трансформацію бренду і хоче відновити офлайн роботу у шоу-румі. NOELED (Житомирська область), яка виробляє екологічну тару, після втрати більшості оптових клієнтів і переносу виробництва просуває товар на експорт через eBay.
Кожне з підприємств, які стали переможцями Made in UA Support Project, має свою унікальну історію. А всіх об’єднує стійкість і мужність, віра у свої сили та свою бізнес-ідею.
Підприємства, які перемогли, отримають фінансову допомогу $1000 (без урахування податків). Ці кошти вони зможуть направити на будь-які найбільш актуальні витрати виробництва: матеріали, обладнання для створення продукції, рекламу, зарплатню, покращення презентації товарів тощо. Кожен з переможців отримає детальну інструкцію та перелік даних, які необхідно надати для підписання договору. Протягом місяця гроші надійдуть на баланс виробників.
«Програма Made in UA Support Project націлена підтримку економіки України. Під час війни ця задача набула особливого значення. Збереження, релокація, відновлення та розвиток малих виробників в регіонах допоможе втримати хоча б частину економічних показників всієї країни та надасть можливість завдяки отриманню податків відновлювати міста і платити зарплати – це дуже потрібно через масштабні руйнації, які були спричинені вторгненням Росії. Ми зацікавлені в розвитку переможців і будемо тримати з ними зв’язок та готувати нові грантові програми з врахуванням конкретних потреб підприємств та підприємців з різних секторів та всіх куточків країни», – говорить Олеся Залуська, заступниця керівника Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Також переможці отримають додаткові призи від організаторів та партнерів.
“Підтримка експортерів – один з ключових напрямків “Укрпошти”. Саме тому ми серед усіх претендентів обирали тих підприємців, які продають свої товари за кордон, зокрема на маркетплейсах. І вже з-поміж них обирали підприємців, досвід продажів яких на міжнародних майданчиках не перевищує 5 років. Бо саме ця категорія українських продавців найбільше потребує підтримки у просуванні своїх магазинів та зміцненню бізнеса в такі складні часи, як зараз. Також ми намагалися обрати виробників різних категорій товарів та охопити різні області України. Переможці отримають від Укрпошти промокоди на 30, 20 і 10 тис. грн, які зможуть використати при відправці з наших відділень в будь-яку країну. Ще 8 підприємств отримають промокоди по 5 тис. грн.” – повідомляє Юлія Павленко, директор департаменту міжнародних операцій «Укрпошти».
Від Офісу з розвитку підприємництва та експорту та онлайн-платформи для підприємців Дія.Бізнес 10 компаній отримають консультації з визначення пріоритетних ринків, а також огляди трендів e-commerce у релевантній ніші обраних ринків (середня вартість вказаних послуг на ринку – $1500).
“Український малий та середній бізнес сьогодні найбільше потребує безповоротної фінансової допомоги. Про це свідчить велика кількість отриманих заявок в рамках проєкту Made in UA Support Project. Ми сповна пишаємось підприємцями нашої країни, які попри всі складності сьогодення продовжують шукати нові можливості для продовження своєї діяльності як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках. Зі свого боку ми відібрали 10 виробників для яких розробимо індивідуальні поради щодо вибору ринку та трендів e-commerce для розвитку експорту”, – говорить Андрій Ремізов, виконувач обов’язків директора державної установи “Офіс з розвитку підприємництва та експорту”.
Перелік компаній, які отримають допомогу в рамках Made in UA Support Project, можна подивитись на офіційному сайті проєкту.