Початок роботи з Amazon-handmade: особливості майданчика та вимоги до товарів
Amazon – лідер серед платформ електронної комерції, що пропонує безліч категорій з різноманітною продукцією. Спеціалісти юридичної компанії 4В, які допомагають бізнесу виходити на нові майданчики, підготували для вас матеріал про Amazon-handmade – розділ торгівлі на платформі Amazon, де люди можуть продавати речі власного виробництва. З матеріалу ви дізнаєтесь про вимоги до продукції, особливості продажу, переваги та недоліки майданчика.
Як показало опитування ресурсу JungleScout, продавців у категорії хендмейнд на Amazon нараховується лише 6 % від загальної кількості. Проте серед них знаходиться найбільше успішних – з рівнем маржинального доходу від 20 %.
Особливості продажу на Амазон-хендмейд
Майданчик Amazon-handmade почав свою роботу у 2015 році. З того часу продавці отримали можливість торгувати ексклюзивною продукцією власного виробництва. Серед найпоширеніших категорій виділяються наступні:
- святковий декор;
- текстильні вироби;
- меблі;
- прикраси;
- сумки та аксесуари;
- одяг та взуття;
- дитячі товари;
- спортивні товари тощо.
Варто зазначити, що процес продажів на цьому майданчику дещо відрізняється від торгівлі на головній платформі Amazon. Серед ключових відмінностей:
- Встановлення термінів виробництва. Для продукції, що виготовляється за індивідуальним замовленням, ви можете виставити термін до 30 днів. Таким чином, оформити швидке доставлення практично неможливо. Проте деякі покупці готові чекати скільки потрібно заради отримання ексклюзивного товару.
- Обов’язкова реєстрація облікового запису Professional. Вона потрібна для старту роботи на Амазон-хендмейд. Зазначимо, що через місяць торгівлі даний акаунт стане безплатним для продавців.
- Відсутність щомісячної абонплати, внесків за розміщення продукції тощо. Для роботи на Amazon-handmade необхідно оплатити тільки реферальний збір – 15 % від кожної угоди. Зауважимо, що основний маркетплейс знімає лише 8 % за аналогічну комісію. Проте використання облікового запису Professional на звичайному Amazon обійдеться продавцю в $39,99, які потрібно вносити щомісяця.
- Порядок виплат. Переказ зароблених коштів здійснюється кожні два тижні. Щоб отримати свій прибуток, продавцю необхідно відмічати товар як «відправлений».
- Наявність декількох моделей діяльності. На Амазон-хендмейд можна реалізовувати товари, виготовлені самостійно, групою майстрів до 20 осіб, а також продукцію, до якої було внесено авторські зміни.
- Низький рівень конкуренції. У розділі хендмейд чисельність продавців значно нижча, ніж на головному маркетплейсі. Таким чином, шанси залучити до свого бізнесу клієнтів та швидко продати товар збільшуються.
Маркетплейс Amazon і його дочірня платформа Amazon-handmade, окрім відмінностей, мають деякі спільні риси. Наприклад, організація логістики на обох майданчиках відбувається за однаковою схемою. Для хендмейд-майстрів доступні два варіанти:
- Fulfillment by Merchant (FBM) – для самостійного опрацювання замовлень.
- Fulfillment by Amazon (FBA) – для передачі обов’язків зі зберігання, підготовки й доставлення товарів торговій платформі.
Дізнатися більше про обидві моделі побудови логістики ви можете з матеріалу про вихід на американський Amazon від експертів 4В.
Як зареєструватися на Амазон-хендмейд?
Щоб стати продавцем на маркетплейсі, вам необхідно пройти процедуру реєстрації облікового запису – Seller Central. Більше деталей про цей процес ви можете прочитати в статті від наших експертів «Гайд з виходу на Amazon USA».
Рекомендація. Перш ніж зареєструватись на платформі Amazon-handmade, необхідно провести глибоке дослідження обраної ніші та конкурентів у потрібній вам категорії товарів. Так ви отримаєте розуміння ситуації на майданчику і зможете оцінити свої шанси на успіх. Крім того, дослідження допоможе визначити рівень попиту на вашу продукцію та з’ясувати, які обсяги товарів вам слід мати, щоб забезпечити відповідний обсяг пропозиції.
Отже, після створення облікового запису на маркетплейсі вам необхідно подати заявку, щоб отримати доступ до роботи в розділі «Handmade». Адміністрація сайту вимагає від кожного продавця подати наступні документи:
- скан-копія документа, що підтверджує вашу особу (наприклад закордонний паспорт);
- фотографія робочого місця (для підтвердження того, що ви дійсно створюєте товари власноруч);
- документи з детальним описом вашого бізнесу.
Пройшовши процедуру реєстрації та підтвердження, ви можете переходити до етапу додавання товарів. Але тут важливо враховувати вимоги Амазону щодо продукції з категорії «Handmade».
Вимоги Amazon-handmade щодо товарів ручної роботи
Торгова платформа має декілька важливих критеріїв, яких необхідно дотримуватися продавцям, щоб реалізовувати свої товари:
- Унікальність. Ваша продукція повинна бути ексклюзивною. Саме тому на маркетплейсі присутня спеціальна процедура перевірки товарів, з допомогою якої можна визначити, чи була річ виготовлена вручну.
Зверніть увагу. В категорії «Handmade» категорично заборонено реалізовувати продукцію масового виробництва.
- Авторський дизайн. Єдиний випадок, коли товари масового виробництва допускаються до продажу – їх авторське перероблення. Тобто ви можете розміщувати на майданчику продукцію, яка була вами перероблена. Наприклад, декоративні прикраси з оптичних дисків, підставки для посуду з корків тощо.
Зверніть увагу. Ви маєте право реалізовувати товари, не виготовлені, але змінені вами. Наприклад, можете закупити подушки та нанести на них власноруч спроєктований орнамент. Проте такі вироби мають бути позначені як «customizable products» («персоналізований продукт») і розміщені в спеціальному розділі Custom Amazon.
- Оригінальність. На Амазон заборонений перепродаж чужих незмінених виробів, матеріалів для рукоділля, цифрових рішень, електроніки, харчових продуктів і живих рослин. Це не стосується матеріалів, які були вами допрацьовані. Наприклад, виготовлені вручну штампи для скрапбукінгу, домоткане полотно тощо.
Зверніть увагу. Існує виключення для розділу «Живі рослини». Якщо ваші товари – це декоративні композиції, частиною яких є квіти, то вони допускаються до продажу на майданчику. Наприклад, весільні бутоньєрки, панно, букети на замовлення тощо.
Щоб краще розібратися з категоріями товарів на Amazon-handmade, розгляньмо декілька варіантів, які мають найбільший попит на платформі:
- Кухонне приладдя. За даними Statista, категорія Home and Kitchen у 2022 році стала найпопулярнішою серед ритейлерів. Тому, якщо ви виготовляєте обробні дошки, кухонні рушники, приладдя для приготування і таке інше, варто спробувати реалізувати це на майданчику. До того ж унікальність та ексклюзивний дизайн ваших виробів послужить додатковим стимулом для покупців.
- Весільний декор. Весілля – одна з найголовніших подій в житті людини, тому не дивно, що більшість хоче зробити її неповторною. Саме тому весільний декор на замовлення має неабиякий попит на Amazon-handmade. У цій категорії ви можете продавати ексклюзивні саморобні бутоньєрки, квіткові композиції, вивіски, свічки, гірлянди та багато іншого. Також часто майстри-продавці доповнюють розмаїття весільного декору виробами для інших свят: дні народження, річниці, гендер-паті тощо.
- Ювелірні вироби. Ця велика категорія товарів містить як вироби з дорогоцінного металу й каміння, так і біжутерію з дешевших матеріалів. Усі вони досить популярні серед покупців, тому, якщо ви виготовляєте унікальні прикраси, варто спробувати реалізувати їх через майданчик Амазон-хендмейд. Тут можна розміщувати будь-які вироби: персні, діадеми, кулони, сережки, ланцюжки, брошки, запонки, браслети та інше. Також покупці не оминають увагою і прикраси, виготовлені з підручних матеріалів: бісер, нитки, епоксидна смола тощо. Найголовніша вимога – ваші вироби повинні бути виготовлені вручну.
Важливо. Реалізація дорогоцінних ювелірних прикрас чи біжутерії з натуральними каменями на платформі здійснюється в закритій категорії. Якщо вас зацікавив цей вид товару, юристи компанії 4В готові надати комплексну допомогу в розблокуванні категорії ювелірних виробів та проведенні дослідження ринку для успішних продажів.
Комісії та збори Амазон для продажу виробів ручної роботи
Як було зазначено раніше, продаж товарі на Amazon-handmade здійснюється через обліковий запис Professional. За користування ним продавцям хендмейд-товарів необхідно оплачувати стандартну суму за тарифним планом – $39,99. Проте вже через місяць роботи така комісія скасовується. Далі майстрам залишається лише сплачувати реферальний збір у розмірі 15 % від суми продажу.
Для порівняння розглянемо умови інших маркетплейсів. Наприклад, Etsy встановлює плату за лістинг ($0,20 за одиницю товару) та має платний тариф Plus ($10 на місяць). Також вона стягує комісію за проведення та обробку транзакцій. Зважаючи на це, бачимо, що умови на Амазон лояльніші для продавців.
Зазначимо, що ті підприємці, які користуються Fulfillment by Amazon (FBA), також мають сплачувати збори за дану послугу. Проте вона забезпечує продавців певними перевагами:
- існує 185 центрів по всьому світу для швидкого виконання замовлень;
- зберігання та доставлення майданчик бере на себе, тому у ритейлерів більше часу на виготовлення нових товарів та просування бренду;
- маркетплейс самостійно спілкується з покупцями та виконує процедури повернення/обміну товарів.
Розберемося детальніше, які комісії та збори передбачені для користувачів FBA:
- Плата за виконання FBA – від $3,22. Точна сума збору буде залежати від загального обсягу товару. Amazon також пропонує програму Small and Light для реалізаторів товарів з незначними габаритами. Вона дозволяє знизити витрати, адже встановлює мінімальну комісію – $2,47. Для хендмейд-майстрів це досить вигідна пропозиція, адже зазвичай вони продають невеликі вироби.
- Плата за зберігання FBA. Цей тариф розраховується в залежності від пори року. Січень-вересень – комісія $0,56, а жовтень-грудень – $1,40 за кубічний фут.
- Додатковий збір за застарілі запаси. Він передбачений для товарів, які зберігаються на складах Амазон довше 25 тижнів. Сума комісію починається від $0,46 за кубічний фут.
- Комісія за адміністрування повернення. В разі повернення товару покупцем платформа частково відшкодовує вам сплачену комісію. Від неї віднімається адміністративна комісія за повернення коштів у розмірі 20 % від суми реферального збору.
Для підприємців, які використовують Amazon-handmade, також доступна велика кількість маркетингових інструментів майданчика. Як і на основній платформі, тут реклама працює за моделлю pay-per-click (PPC). Тобто ви сплачуєте лише за фактичний перехід покупця за посиланням в оголошенні. Амазон пропонує три варіанти рекламних кампаній:
- Sponsored Products.
- Sponsored Display.
- Sponsored Brands.
Використання маркетингових інструментів на маркетплейсі також платне. Комісія за один перехід за посиланням коливається від $0,02 до $3.
Усе, що необхідно знати про налаштування та запуск рекламних кампаній на Amazon, ви знайдете в матеріалі від експертів 4В.
Рекомендація. На маркетплейсі є спеціальний інструмент – Revenue Calculator, який допоможе вам порахувати приблизну суму витрат. Також він дає можливість оцінити вартість використання послуги FBA. Витрати на рекламні кампанії, як правило, становлять від $1, і ви можете налаштовувати їх самостійно. Проте для досягнення більш значних результатів ми рекомендуємо виставити мінімальний щоденний бюджет на рекламу в розмірі $10.
Бізнес на Амазон-хендмейд: плюси та мінуси для продавців
Хочете запустити власну справу на закордонному маркетплейсі, але сумніваєтесь, чи все вдасться? Для початку розгляньте сильні й слабкі сторони цього рішення та ознайомтеся з перевагами й недоліками обраної платформи. Так вам буде легше зробити правильний вибір.
Плюси запуску магазину Amazon-handmade
- Велика кількість користувачів. За підрахунками фінансового порталу investing.com, у 2022 році торговим майданчиком Амазон активно користувалося близько 300 млн людей. Для порівняння, цільова аудиторія eBay в тому ж році склала 135 млн користувачів, а на Etsy вдалось налічити лише 92 млн. Отже, на Амазон у ритейлерів набагато більше можливостей залучити до своєї справи велику кількість покупців. Подвоюють шанси на це і рекламні інструменти, які при грамотному використанні можуть активно просувати ваші хендмейд-товари.
- Економічність майданчика. Як зазначалось раніше, Amazon-handmade має мінімальні збори для продавців у даній категорії. Тут відсутні комісії за транзакції, лістинг, щомісячну абонплату тощо. Все, що вам потрібно – лише сплачувати реферальний збір.
- Можливість персоналізації. Amazon-handmade пропонує вам створити не тільки обліковий запис магазину, але й заповнити профіль майстра. В ньому ви можете розповісти про себе й свою творчість, поділитися історією, з чого почалась ваша діяльність, де ви берете натхнення й таке інше. Профіль майстра допоможе покупцям краще вас пізнати та перейнятися довірою, що позитивно відобразиться на рівні залученості клієнтів.
- Доступ до переваг основного Amazon. Для користувачів категорії Amazon-handmade доступні всі ті самі послуги, що і для продавців з головного маркетплейсу. Ви можете увімкнути FBA, використовувати рекламні кампанії чи програму Amazon Prime.
Зверніть увагу. Ви також можете взяти участь в програмі Amazon Brand Registry, якщо зареєструєте власну торгову марку. Більше про переваги цієї програми та захист прав інтелектуальної власності на маркетплейсі Amazon читайте в нашому гайді.
- Наявність додаткових переваг. Для розміщення виробів ручної роботи на майданчику вам не потрібні UPC-коди. Також до додаткових переваг відноситься і те, що ваші оголошення не матимуть терміну дії, тому не потребуватимуть подовження й зайвих витрат.
Далі розглянемо всі слабкі сторони Амазон-хендмейд, щоб ви отримали повноцінну картину та могли прийняти зважене рішення.
Мінуси запуску магазину Amazon-handmade
- Невелика кількість категорій. На майданчику доступно лише 14 категорій товарів для продажу. Для порівняння, на Etsy їх нараховується понад 160.
- Наявність недоліків у лістингу. На відміну від головного маркетплейсу, дочірня платформа індексує лише заголовок та приховані ключові слова – Backend keywords for handmade. Ознайомтеся детальніше з ними в блозі Amazon. Решту ви можете проіндексувати, використовуючи рекламні інструменти.
- Довге очікування оплати за товар. Щоб отримати свої кошти, вам необхідно встановити позначку «відправлено». Після цього – дочекатися виплати, яка здійснюється один раз на два тижні.
- Повільне затвердження заявки. Цей недолік випливає з того, що Амазон ретельно підходить до процесу відбору продавців. Кожному необхідно надати докази того, що його продукція виготовлена ним особисто ручним способом. Тому разом з заявкою потрібно відправити фотографії робочого місця та опис своєї справи. Далі всі дані аналізуються адміністрацією майданчика, тому затвердження заявки зазвичай триває до двох тижнів.
Дослідивши всі переваги та недоліки Amazon-handmade, бачимо, що плюсів тут значно більше. Якщо ви прагнете реалізовувати свої вироби ручної роботи, вам варто спробувати вийти на цей маркетплейс.
Нюанси вибору товарів для продажу на Amazon-handmade
Щоб з’ясувати, яка продукція буде найвигідніше реалізуватися, ви можете дослідити ринок вручну або ж скористатися спеціальними інструментами Amazon та сторонніми ресурсами. Для тих, хто тільки планує зайнятися бізнесом у сфері рукоділля, ми розглянули кожен з варіантів та зібрали рекомендації з підбору найкращих товарів для продажу на майданчику.
Список бестселерів
На маркетплейсі користувачам доступний перелік найпопулярнішої продукції з високим рівнем продаж – Amazon Best Sellers Rank (BSR). Його можна сортувати за категоріями, в тому числі переглядати товари з розділу Handmade Products.
Рейтинг Movers & Shakers
Рейтинг Movers & Shakers – інструмент Amazon для перегляду продукції, продаж якої максимально підвищився за останні 24 години. Це також корисна функція для тих, хто хоче відстежувати, як змінюється ситуація на ринку хендмейд-товарів.
Додаткові сторонні ресурси
На просторах інтернету також легко знайти сторонні сервіси, які допомагають аналізувати ринок продуктів ручної роботи. Наприклад, ви можете скористатися одним чи декількома наступними ресурсами:
- Google Trends – програма, яка допомагає відстежувати найпоширеніші пошукові запити по ключовим словам. Сервіс підходить для отримання інформації по конкретній країні, потрібному часовому проміжку тощо. Крім того, Google Trend показує й інші запити, пов’язані з тематикою, яка вас цікавить.
- Jungle Scout – сервіс, створений для продавців Амазон, який пропонує скористатися інструментом Amazon Sales Estimator. Він призначений для оцінки обсягів продажів різних категорій товарів. Вам лише необхідно обрати потрібну тематику.
- Unicorn Smasher – інструмент від Google, який використовується для дослідження різноманітних товарів на Amazon. Розробники запевняють, що їхній сервіс допоможе підібрати найвдалішу категорію продуктів для реалізації, оскільки він орієнтується на рейтинги, відгуки й оцінки, середньомісячний обіг тощо.
- Keepa – сторонній додаток, що показує тенденцію зміни цін на будь-які категорії товарів, які вам цікаві.
Ручне дослідження ринку
Зауважимо, що ручний аналіз ринку займає набагато більше часу, ніж з використанням спеціалізованих інструментів. Проте він також дає непогані результати. Якщо ви хочете дослідити категорії товарів на Amazon-handmade вручну, вам необхідно дізнатися результати пошуку щодо товарів, які вас найбільше цікавлять.
Для цього зайдіть на сторінку потрібної категорії та зафіксуйте рейтинг кожного товару, позиції з позначкою «bestseller» та кількість відгуків про товар. Проаналізуйте отримані дані й визначте, яка саме продукція має попит серед покупців на майданчику.
Не забувайте про такий фактор, як сезонність. Враховуючи його, ви отримаєте найповнішу оцінку ринку та сплануєте вчасне розміщення свого асортименту. Проте, якщо ви тільки збираєтесь виходити на Amazon-handmade, краще звернути увагу на ті товари, що мають попит завжди. Таким чином, ви зможете мінімізувати ризик простою в роботі.
Рекомендація. Навіть якщо ви маєте налагоджене виробництво та продаєте свої товари ручної роботи через фізичний магазин, сторінку в Instagram тощо, вам все одно потрібно провести попередню оцінку бізнес-ніші. Оскільки платформа Амазон – це дещо інший канал збуту, проаналізувавши ситуацію саме на ній, ви дізнаєтесь, наскільки популярна ваша категорія продукції. На основі цих результатів вам вдасться прийняти правильне рішення щодо виходу на міжнародну торгову арену.
Ключові висновки
Для вдалого старту на торговому майданчику Amazon-handmade виконайте такі прості, але важливі кроки:
- Проведіть аналіз ринку та власної ніші ще до виходу на платформу. Це допоможе обрати найприбутковішу категорію товару та розрахувати свої шанси на успіх. Якщо ж ви вже визначилися з асортиментом, дослідження ринку все одно необхідне, адже воно дозволить оцінити ваші перспективи.
- Обов’язково ознайомтеся з вимогами щодо продукції заздалегідь. Переконайтесь, що ваші товари відповідають всім вимогам і можуть реалізовуватися через майданчик. Так у вас буде більше шансів на те, що вашу заявку схвалять.
- Розрахуйте потенційні витрати. Перш ніж почати продавати, важливо з’ясувати, скільки вам потрібно витратити на старт роботи. Порахуйте комісії, збори, можливі витрати на додаткові послуги, рекламу тощо. Отриману суму також варто враховувати при формуванні ціни на ваші товари.
- Проаналізуйте всі плюси та мінуси Amazon-handmade. Для отримання повноцінної картини важливо враховувати переваги, які дає платформа, та недоліки, які можуть виникнути під час роботи.
Дотримуючись порад експертів 4В та враховуючи специфіку власного бізнесу, ви зможете прийняти зважене рішення щодо виходу на міжнародну торгову платформу Amazon-handmade.