Український крафт, світові ринки: Історія Balabanoff – як створювати шкіряні шедеври 10 років
Інтерв’ю із засновником бренду Ігорем Балабановим

Розкажіть про ваш бренд та його створення. З чого все починалось?
Роком створення бренду вважаю 2015 рік. Отже, вже 10 років я натхненно створюю вироби зі шкіри: сумки, ремені, годинникові ремінці, гаманці, взуття тощо. А почалось усе з дитинства, коли брат десь знайшов клаптик шкіри. Ми з ним гралися, і вже тоді я полюбив цей матеріал. Забув про це на 20 років, і ось, працюючи дизайнером на взуттєвій фабриці, я знову опинився поруч зі шкірою. Почав цікавитись її видами, застосуванням, світовим досвідом роботи з нею. І вирішив, що настав час “робити щось своє”.
Яка основна концепція бренду?
Ми надаємо шкірі форму та призначення. Робимо це вручну, з найкращих матеріалів, для людей, які цінують якість та непересічність, які так само полюбляють шкіру. Продаємо готові вироби за чесну ціну по всьому світу.

Розкажіть про вплив повномасштабної війни на бізнес.
З початком повномасштабної війни майстерню довелося передислокувати до Вінниці з Харкова. Довелось купувати нові меблі, частково обладнання, шукати новий персонал, налагоджувати процес виробництва заново. Але завдяки цьому я знайшов чудових людей, які продовжують зі мною працювати. І отримав досвід переїзду, створення виробничих потужностей у новому місці. Це додає впевненості у своїх силах та сміливості. Через 1,5 роки ми повернулись у Харків та продовжуємо роботу в нашій майстерні, як і до війни.
Розкажіть про процес створення, що Вас надихає?
Найбільше надихає сама шкіра. Просто дивлюся на неї, захоплююся, отримую якісь нові артикули з усього світу і хочу ними поділитись, додавши своєї майстерності та дизайну. Також дивлюся на вироби інших брендів, дослухаюся до потреб клієнтів.
Нові вироби створюються у співпраці з клієнтом або згідно з моїм “баченням прекрасного” 🙂 Можемо також з командою разом проголосувати за ті чи інші рішення в новому виробі. Така собі демократія.

Хто ваші клієнти? Який зараз ринок збуту для вас? Які складнощі виникають?
Наш типовий клієнт — це людина, яка цінує крафт, шкіру, персоналізований підхід. Здебільшого це люди із середнім чи вищим достатком, віком від 28 років і старше. Вони щось колекціонують, мають хобі, приділяють час собі.
З початку роботи я був налаштований на продажі у США і прагнув створити товари, які будуть цікавими саме там. Адже саме у США велика кількість людей, висока купівельна спроможність, розвинені споживчі звички (консюмеризм). Це є і станом на зараз найбільш перспективним ринком для мене. Складнощі, які можуть виникнути, — це мовний, культурний бар’єр та термін доставки, який вищий, ніж американці звикли бачити. Але це не є значущим бар’єром.
Основним ринком збуту є США, ЄС, Канада, Японія, Сінгапур. Тобто економічно розвинені країни “західного типу”.
Найбільш перспективними, на мій погляд, є ринки США та Європи, тут без новин. Але ось мав нещодавно розмову про ринок Китаю. І це насправді великий потенціал, адже Китай — це країна з найбільшим прошарком “середнього класу”, і купівельна спроможність там шалена, з огляду на кількість людей, які там живуть. Також китайці полюбляють європейські бренди. Тож там точно можна знайти велику частку свого ринку збуту. Мені навели приклади, коли невеличкі європейські виробники електроніки, наприклад, повністю завантажують себе роботою для забезпечення потреб одного магазину в Китаї. Отже, треба знайти правильний товар, підхід, нішу, і Китай може стати не менш хорошим клієнтом, ніж наші звичні ринки збуту.
Як довго ви користуєтеся послугами Укрпошти для доставки за кордон?
Укрпоштою для відправок користуюся з 2014 чи 2015 року. Власне, одразу з початку своєї діяльності як хендмейд-майстра. І спостерігаю за зростанням компанії, змінами на краще, ремонтами відділень, впровадженням нових технологій. Приємно бачити такі зміни у колись заскорузлому гіганті.
Чи були у вас якісь цікаві або пам’ятні кейси з доставки через Укрпошту? В які найбільш незвичні або віддалені країни вам доводилося відправляти замовлення через Укрпошту?
Щодо хороших історій, помітив, і ми всі у захваті – доставка з Харкова в Уганду 15 днів, з відділення до вручення. (RM061731763UA)
З цікавих країн для відправки були Бутан, Уганда, Катар, Кувейт, військова база США на острові Гуам, Бермудські Острови.
Чи співпрацюєте з іншими брендами?
Ми співпрацюємо з українськими та закордонними брендами. Виготовляємо для них товари під їхнім брендом або як супровідні/допоміжні товари (наприклад, чохли та сумки для їхніх товарів, ремінці для годинникових брендів, сувенірна продукція тощо). Наприклад, це бренди TUR Wear (одяг, Україна), VR Design (котушки для риболовлі, Україна), Seavey (виноробня в Каліфорнії), Moriarty Watches (Ірландія), Oilean Watches (Ірландія), Typsim Watches (США), Era Cables (High-End аудіотехніка, Україна) та багато інших. Мене дуже надихає, драйвить робота з іншими брендами, тож завжди відкриті до співпраці.
Які маєте плани на майбутнє? Мрії?
Нещодавно почали виготовляти власне взуття. Це поле для розвитку на цей рік і надалі. Моя мрія — створити сталий, стійкий бізнес, який буде жити століттями і після мого безпосереднього керування ним.

Які поради дасте майбутнім брендам?
Я завжди керувався принципом “не боги глечики ліплять” – тобто беріть і робіть, нічого складного не буде. Просто почніть, і у вас все вийде. Також не забувайте, що ви в першу чергу маєте бути бізнесменом, а не майстром чи дизайнером. Звісно, це ваше ядро, але успішний розвиток вашої справи можливий тільки тоді, коли ви — успішний бізнесмен, який вдало використовує свій же талант майстра чи дизайнера. Щоб створити “власний Armani”, недостатньо дуже класно вміти шити.
Дізнатися більше про бренд Balabanoff:
- Сайт: https://www.balabanoff.com
- Сторінка Etsy: https://www.balabanoff.etsy.com
- Instagram: https://www.instagram.com/balabanoff_com