ВДЯГАЙМО СВІТ В УКРАЇНСЬКЕ! МАРКЕТПЛЕЙСИ ДЛЯ ПРОДАЖУ ОДЯГУ

Розвиваєш власний унікальний бренд одягу та бажаєш аби про нього дізналися не лише в Україні? Лови перелік маркетплейсів які чекають на твій товар від Handmade-Hub UA!

MADE WITH BRAVERY

Ну, нарешті! Перший український  міжнародний маркетплейс! Made with Bravery було створено за ініціативи Міністерства цифрової трансформації з метою популяризації українських виробників в світі та підтримки економіки країни в умовах війни. В лінійці продукції доступної для продажу зазначено дизайнерський одяг, взуття, хендмейд, аксесуари, продукти догляду за тілом, дитячі товари та патріотичний мерч. 

Платформа надає продавцями цінні поради з розміщення продукції (див. також тут) та пропонує заповнити реєстраційну форму для проходження верифікації. Водночас, майданчик має деякі обмеження, зокрема продавцям забороняється створювати декілька профілів та переводити спілкування з покупцем у соцмережі, месенджери, на сторонні сайти. 

Приємна новина для фанів Укрпошти! Компанія є офіційним оператором доставки товарів як по Україні, так і за кордон (перелік країн-виключень див. тут). 

За свої послуги маркетплейс стягує комісію у розмірі 12% від вартості товару. Однак, 5% від кожної покупки маркетплейс перераховує на користь United24. Кошти йдуть на важливі для відбудови України програми та ініціативи. 

ASOS MARKETPLACE

Започаткований в 2010 році в Лондоні, ASOS Marketplace є частиною британського фешен рітейл-гіганта ASOS й спеціалізується на продажах вінтажного одягу як від незалежних лейблів, маленьких інді-бутиків, так і визнаних світових марок. Кількість представлених виробників сягає 900+ з майже 50 країн світу. 

Переважна більшість покупців маркетплейсу з Великобританії (42,78%), однак майданчик користується значною популярністю в США (18, 66%), а також в багатьох країнах Євросоюзу (лідирує Німеччина – 7%) з 1,5 млн. переглядами сайту  на місяць.  

Цільова аудиторія майданчика – “молоді та закохані в моду”, так звані “young aduls” (18 – 26 років), що віддають перевагу якісним вінтажним моделям, орієнтовані на “розумне споживання” та  свідому відмову від “швидкої моди”.

На сьогоднішній день дохід ASOS Marketplace сакладає 1.7 мільярдів фунтів на рік. Незважаючи на те, що ASOS та ASOS Marketplace працюють під спільним брендом, вони мають цілком різні операційні моделі. 

ASOS, будучи основною платформою, працює як типовий рітейлер, де покупці обирають одяг від знаних брендів, на кшталт фізичних магазинів. ASOS Marketplace, в свою чергу, працює як e-Bay або Amazon (див. перелік альтернативних маркетплейсів), розміщуючи лістинги незалежних продавців, які беруть на себе всі процеси, включаючи складування та доставку товарів. 

Якщо ваш бренд дизайнерського одягу вписується в категорію “вінтаж”, ASOS Marketplace – те, що треба аби про нього дізналися мільйони. Якщо ви новий, незалежний бренд, що лише мріє про визнання, можна розмітитися  на ASOS Marketplace в розділі “Independent Label”.

Оскільки основна частина моделей представлених на ASOS Marketplace вінтажна, компанія турбується про те аби всі товари були оригінальними. Фактично, у компанії є своя фешн-поліція, завдання якої полягає в тому аби перевіряти сайт на наявність контрафактної продукції та якомога швидше видаляти підозрілі лістинги. 

Створити власний бутик на ASOS Marketplace можна тут. Процес подачі заявки та розміщення товарів дуже простий та безкоштовний. При цьому ви можете синхронізувати ASOS-бутік з рештою ваших лістингів з інших вебсайтів та соцмереж, розробити власне лого та банер для магазину. Вартість реклами складає менше 6 фунтів з інтеграцією в платіжну систему Stripe. Незалежно від кількості проданих товарів на місяць, майданчик стягує з продавців комісію в 20 фунтів. Водночас, маркетплейс отримує 20% від кожного реалізованого продажу. 

NOT JUST A LABEL 

Одна з найцікавіших глобальних платформ для незалежних дизайнерів одягу! Not Just a Label працює з 2008 року як віртуальний шоу-рум та онлайн-спільнота в Лондоні та Лос-Анджелесі й об’єднує 50,000 талановитих дизайнерів-початківців  із 150 країн світу з потенційними споживачами. 

Завдяки платформі світу стали відомими такі дизайнери як Мері Катранцу та Дамір Дома, що користуються популярністю в таких мега-зірок як Леді Гага, Вів´єн Вествуд й Бейонсе. 

Not Just a Label  допомагає дизайнерам швидше, а головне безкоштовно, долучится до індустрії моди й усіляко заохочує молоді таланти. Представники Not Just a Label  відвідують модні покази, виставки, студії в пошуках нових дизайнерів з метою їх популяризації. Дизайнери, в свою чергу, можуть зв’язатися з платформою самостійно й запропонувати розмістити свої товари, заповнивши анкету.

Платформа містить пошукову форму та каталог дизайнерів, проіндексований за алфавітом й країнами походження в категоріях жіночий одяг/чоловічий одяг. Водночас, платформа має преміум підписку  Not Just a Label+, яка відкриває дизайнерам доступ до 200,000 покупців за маленьку комісію в 5% з продажів. 

Наразі Not Just a Label має в каталозі більше 4 млн. моделей одягу сукупною вартістю в $1 млрд. Важливою перевагою є те, що 90% виробів можна продавати споживачам прямісінько з дизайнерських студій або магазинів! 

 GRAILED 

Один із найбільших майданчиків для продажу одягу й аксесуарів для чоловіків. В 2014 засновники платформи, у відповідь на засилля онлайн-маркетплейсів для жінок, вирішили запустити схожу платформу, але виключно для чоловіків. 

Відтепер, користувачі отримують єдиний доступ до сотень як відомих, так і нових  дизайнерів, хендмейдерів, що пропонують найсучасніші моделі чоловічого одягу, взуття та аксесуарів за нижчими за решту рісейл – сайтів ціну. За принципом роботи Grailed чимось схожий на eBay та Craigslist, де юзери купують, продають, а також приймають участь в аукціонах на представлені товари. На кінець 2021 року, маркетплейс налічував 3.7 мільйонів активних користувачів. 

Розміщення на платформі є цілком безкоштовним, однак платформа стягує 9% комісії за кожну транзакцію. 

WISH

Чудовий майданчик для купівлі-продажу товарів широкого вжитку, включаючи одяг.  Має 500,000 активних продавців, що реалізовують продукцію в 78 країн світу. Наразі налічує близько 200 млн. виробів у лістингах, які рекламуються засобами таргетованих Facebook ads.Лише за останній рік Wish витратив $ 500 млн. на рекламу при цьому збагатився на $2.5 млрд. 

Багато продавців не відкидають й переваги мобільного додатку Wish, доступного для 42 країн світу. Майданчик не має платежів за реєстрацію, місячних/ щорічних комісій, а також не стягує кошти за розміщення товарів. Продавець лише ділиться з платформою 15% від загального обсягу проданих товарів. 

Wish був один із перших, хто відреагував на повномасштабну війну в Україні, повернувши всім українським продавцям місячну комісію за лютий, а також скасував всі комісії для українських мерчантів строком на 6 місяців.

JOOM 

Започаткована в 2016 році, Joom є потужною міжнародною e-commerce платформою, що й продовжує завойовувати все нові аудиторії. В 2018 році Joom став одним з найбільш завантажуваних додатків в Європі (400 млн. завантажень на сьогоднішній день). Лінійка пропонованої продукції напрочуд широка, де одяг займає значну частку річного доходу компанії. 

Joom бачить свою місію в тому аби надавати своїм користувачам найкращий користувацький досвід. Для цього, маркетплейc використовує передові цифрові технології, об’єднуючи виробників і продавців без посередників аби вони могли продавати продукцію безпосередньо клієнтам.

Реєстрація на платформі є безкоштовною (див. інструкцію), однак в залежності від категорії пропонованої продукції, майданчик стягуватиме комісію за продажі (для більшості позицій – 15%). 

Це також одна з тих дружніх платформ, що висловили підтримку  українським продавцям тимчасово (з 14.03.2022) знизивши комісію з 15% до 0%. 

Більше інформації буде у наступних статтях.

Детальніше про маркетплейси та які товари можна на них продавати у таблиці.

Ганна Лебедева, комунікаційний відділ Handmade-Hub UA