ЯК ПРОДАВАТИ НА ALLEGRO З УКРАЇНИ: ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТПЛЕЙСУ ТА РИНКУ ПОЛЬЩІ. ЧАСТИНА 1

Польський маркетплейс Allegro входить до десятки найпопулярніших світових торгових майданчиків з показником трохи більш як 197 млн відвідувань на місяць. І якщо у світовому масштабі все ж таки поступається таким гігантам, як Amazon, Etsy і Walmart, то в Польщі він – безумовний лідер. За даними самої компанії, цьому ресурсу віддають перевагу 75 % поляків, а аналітики Statista підрахували, що у 2022 році на Allegro було понад 14 млн активних покупців.

Якщо ви плануєте освоювати нові ринки, вихід в Алегро буде правильним рішенням. Поспішайте зареєструватися на майданчику, поки зробити це нескладно.

У цій статті поговоримо про те, як продавати на Алегро з України. Розглянемо особливості ринку Польщі та переваги торгівлі на маркетплейсі, а також обговоримо питання реклами товару та його доставки кінцевому споживачеві.

4 ПРИЧИНИ ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА АЛЕГРО

Якщо ви з України й все ще сумніваєтеся, чи варто розвивати бізнес на польському ринку, пропонуємо вашій увазі переваги реєстрації на Allegro.pl:

  1. Доступ до широкої цільової аудиторії. Ми вже говорили, що Allegro – найпопулярніший польський маркетплейс. Це підтверджує й інша статистика: на майданчику зареєстровано близько 22 млн клієнтів.

За популярністю польський Allegro можна порівняти з американським Amazon. Хоча в останнього набагато більше користувачів (230 млн), у співвідношенні із загальним населенням обох країн – близько 338 млн у США та близько 38 млн у Польщі – цей показник практично ідентичний.

  1. Простий вихід на ринок. На користь старту бізнесу на Allegro каже територіальна близькість Польщі та України, що дозволяє налагодити швидке постачання товару. Крім того, саме до цієї країни переїхала велика кількість українців. За даними Порталу оперативних даних (ODP), на кінець квітня 2023 року на території Польщі перебувало понад 1,5 млн біженців з України. Багато брендів рушили за своєю цільовою аудиторією. Завдяки цьому знайти покупців там буде неважко.
  2. Лояльна цінова політика для продавців. Маркетплейс не стягує комісію за створення облікового запису. Також тут відсутні регулярні абонентські платежі – ви сплачуєте лише відсоток від кожної угоди, який залежить від категорії товарів, що реалізуються. Приємний бонус пропонується власникам нових бізнес-акаунтів – для них перші три місяці комісія за продаж нерекламних пропозицій становить 0 %.
  3. Якісна підтримка підприємців. Якщо у вас немає досвіду роботи на платформі, ви зможете скористатися освітніми програмами від Allegro Academy. З різноманітних курсів, вебінарів та тренінгів ви дізнаєтесь, як продавати на Алегро максимально вигідно.

Також на допомогу новим продавцям на ресурсі існує «Посібник із продажу». У цьому документі зможуть знайти відповіді на свої питання як новачки, так і досвідчені користувачі майданчика.

Плануєте вийти на ринок Польщі? Юристи компанії 4B готові проконсультувати вас та надати будь-яку допомогу в питаннях заснування компанії в Польщі. Довірте свій бізнес професіоналам.

ЩО МОЖНА ПРОДАВАТИ НА ALLEGRO? ОБИРАЄМО ТОВАР ДЛЯ ПРОДАЖУ НА РИНКУ ПОЛЬЩІ

Електронна комерція у Польщі набирає обертів. Якщо у 2023 році прогнозований дохід від продажу в Інтернеті складає $16,6 млрд, то до 2027 року аналітики передбачають його зростання до $25 млрд. Щоб зайняти свою нішу на цьому ринку, що стрімко розвивається, важливо обрати правильний товарний асортимент.

Вибір товарів для реалізації на польському ринку слід розпочинати з аналізу цільової аудиторії. Зберіть та проаналізуйте інформацію про особливості менталітету мешканців цієї країни, їх переваги. Наприклад, зі звітів Statista видно, що поляки найчастіше купують онлайн-товари зі світу моди: одяг, взуття, біжутерію та аксесуари. Друге місце займає електроніка: смартфони, комп’ютери та ноутбуки, аксесуари для мобільних девайсів та побутова техніка.

Крім глибокого аналізу ринку, можна скористатися спеціалізованими інструментами визначення товарів, які мають попит у споживачів. Деякі з них доступні на самому маркетплейсі, інші пропонують сторонні ресурси.

  1. Список бестселерів. Користувачам платформи доступний перелік затребуваних товарів, який постійно оновлюється. Тут ви знайдете найпопулярніші пропозиції продавців у різних категоріях.

Зверніть увагу: Ви можете не тільки визначити, чи має попит продукція, яку ви збираєтеся продавати. Вивчивши відгуки покупців та опис товару, також простіше зрозуміти, як удосконалити свій продукт, щоб обійти конкурентів.

  1. Allegro AnalyticsЦе інструмент, одне із завдань якого – допомогти продавцю скоригувати свій асортимент перед виходом на ринок. Підприємцю доступні звіти про продаж, які можна сформувати для окремих категорій товарів, брендів, за ключовими словами у назві позиції та інших параметрах.

Також за допомогою інструмента можна відстежувати зміни в асортименті Алегро і переглядати пропозиції, які були доступні у певний день.

  1. Google Trends. Це ресурс від Google, який дозволяє продавцям виконати детальний аналіз тенденцій, трендів та популярних пошукових запитів. Усе, що для цього потрібно – вибрати потрібну країну (у нашому випадку – Польщу) та здійснити пошук за ключовим словом, яким виступатиме якийсь товар.

Інструмент надасть інформацію про популярність цього пошукового запиту у певний проміжок часу, а також запропонує варіанти схожих запитів, що знаходяться у тренді.

ОФОРМЛЕННЯ ЛІСТИНГІВ НА ALLEGRO: КІЛЬКА ПОРАД ВІД КОМАНДИ 4B

Перші кроки, необхідні для старту бізнесу на Алегро: реєстрація та розміщення оголошення на платформі. Після того, як ваш обліковий запис буде активовано, переходьте до заповнення лістингів – карток товару, які містять всю інформацію про продукт, включаючи його ціну, фотографії та основні характеристики.

Від того, наскільки якісно це зроблено, залежить успішність ваших продажів. Як подати оголошення на Алегро? Ми підібрали для вас кілька рекомендацій щодо оформлення лістингів на Allegro, які допоможуть вам вийти у ТОП продавців маркетплейсу.

  1. Складайте опис товарів, користуючись допомогою носія мови

Алегро надає можливість складати лістинги англійською та польською мовами, залежно від того, яку мову ви вказали в налаштуваннях локалізації. Якщо мова вам не знайома, не покладайтеся на онлайн-перекладач, краще скористатися послугами носія мови. Це дозволить максимально адаптувати текст до національних особливостей цільової аудиторії.

  1. Зробіть професійні фотографії

За даними аналітики Statista, 47 % споживачів не роблять покупки онлайн, адже не можуть побачити товар наживо. Тому першочергове завдання кожного успішного продавця – надати своїм покупцям максимально якісні фотографії свого продукту.

Щоб зробити такі знімки, можна звернутися до професійного фотографа. Якщо ж ви вирішили обійтися власними силами, дотримуйтесь основних рекомендацій:

  • забезпечте гарне природне освітлення;
  • вибирайте однотонне тло, бажано біле;
  • подбайте про те, щоб поруч із товаром на фото не було сторонніх об’єктів, що відвертають увагу;
  • додайте знімки деталей товару зблизька, щоб покупець міг роздивитися не тільки загальний вигляд продукту;
  • використовуйте штатив для досягнення високої чіткості зображення.

Зверніть увагу: На Алегро є певні вимоги до фотографій. Їх розмір має становити 2560 х 2560 пікселів, пріоритетний формат файлів – JPEG чи PNG.

  1. Ретельно підберіть ключові слова

Пошукова система Allegro, як і Google, використовує алгоритм пошуку за ключовими словами. Для їхнього підбору ви можете скористатися спеціальними інструментами, які показують статистику пошукових запитів. По-перше, це згаданий вище Google Trends. Ще один зовнішній сервіс, який надає користувачам звіт про пошукові запити, – Google Реклама. По-друге, доступ до подібних даних пропонує сама платформа. 

Коли ви купите професійний абонемент, ви отримаєте доступ до програми «Alegro Ads». Тут у розділі «Planner Kampanii» («Планер Кампанії») можна вписати в рядок пошуку ключове слово і побачити такі ж статистичні дані.

Зверніть увагу: На маркетплейсі заборонено використовувати в описі товару ключові слова, які є контактними даними продавця. Якщо таке порушення буде виявлено, ваш обліковий запис може бути заблокований.

  1. Серйозно поставтеся до складання заголовка

При написанні заголовка оголошення слід враховувати той факт, що покупці використовують пошукову систему з метою знайти товар, який їх цікавить. Тому додавайте ключові слова, які максимально точно описують продукт. Наприклад, «Smartfon Xiaomi Redmi 10 5G 4/64GB Chrome Silver». Водночас використовувати фрази на кшталт «Я рекомендую», «Бестселер» неефективно, оскільки ніхто не шукає товар за допомогою таких запитів.

Зверніть увагу: Заголовок на Алегро має містити не більше 50 символів.

  1. Детально опишіть товар

Опис товару має включати його технічні характеристики, стан, особливості (наприклад, для смартфона – мова інтерфейсу, наявність заводського ПЗ і т.д.). Крім того, при ухваленні рішення про купівлю важливу роль відіграє довіра до продавця, тому рекомендуємо також включити в опис товару інформацію про компанію:

  • назву;
  • вартість та строки доставки;
  • доступні методи оплати;
  • умови повернення та гарантії.

Зверніть увагу: Згідно із законом, клієнт може повернути продавцю будь-який товар, який йому не підійшов. 

Цікавий факт: Нещодавно на ринку програмного забезпечення з’явився застосунок на базі штучного інтелекту AllegroGPT. Він позиціюється розробником як безплатний автор на основі ChatGPT, який допомагає в оптимізації лістингів. Це можливість поліпшити заголовок і опис картки товару, а також підібрати ключові слова.

ПРОСУВАННЯ ТОВАРІВ НА МАРКЕТПЛЕЙСІ

Отже, ви успішно зареєстрували обліковий запис і створили якісні лістинги. Чи цього достатньо для досягнення високого рівня продажів? Щоб відповісти на це питання, звернемо увагу на статистику.

За даними самої компанії, на маркетплейсі діє понад 200 млн пропозицій, а аналітики Lengow підрахували, що на платформі працюють понад 128 тис. продавців з усього світу. Враховуючи таку конкуренцію, підприємцю, який тільки-но починає освоювати ринок Польщі, варто задуматися про стратегію просування свого товару. Як же успішно продавати на Allegro?

Allegro пропонує для залучення покупців декілька можливостей:

  1. Здійснювати безкоштовну доставку в рамках програми Allegro Smart. Клієнти охочіше купують товар, який їм привезуть безкоштовно, навіть якщо вартість транспортування включена до його ціни. Це твердження ґрунтується на численних дослідженнях – використовуйте його для просування своєї продукції.
  2. Отримайте 100 позитивних відгуків та станьте володарем звання суперпродавця. Істотний мінус цього методу – невстановлені терміни досягнення необхідного показника. Тому покладатись тільки на нього не варто.
  3. Підвищуйте якість обслуговування. Для цього відправляйте товари якнайшвидше (максимум наступного дня після отримання замовлення) або скористайтеся чат-ботом для миттєвої відповіді на повідомлення покупців 24/7.

Продавати на Allegro максимально вигідно допоможе Allegro Ads – програма, що дозволяє залучити нових покупців і збільшити доходи. Продавці можуть вибрати один із трьох типів рекламних кампаній:

  1. Рекламні пропозиції. Принцип роботи у тому, що рекламні пропозиції показуються покупцям у відповідь на їх пошуковий запит. Такі товари позначені в переліку пропозицій як «Oferty promowane» («Пропозиції, що просуваються»).
  2. Графічна реклама Allegro Ads. Цей варіант допоможе вам виділитися серед конкурентів завдяки яскравим оголошенням, що запам’ятовуються. Це найкраще рішення для власників брендів. Усе, що вам потрібно зробити – створити оголошення та вирішити, коли воно має відображатися: у процесі пошуку за ключовими словами, на головній сторінці сайту, на сторінці з результатами пошуку тощо.
  3. Рекламна мережа Allegro Ads. Її безперечна перевага – можливість поєднувати рекламу на маркетплейсі, Google, соціальних мережах та інших партнерських сайтах.

Розглянемо, як працює цей спосіб просування, на прикладі популярної соціальної мережі Facebook:

  • Покупець переглядає певні позиції на маркетплейсі, але не робить покупку.
  • Потім він заходить у свій обліковий запис у FB, де у стрічці новин бачить рекламу тих товарів, якими він цікавився на Алегро.
  • Клікнувши на рекламний банер, клієнт повертається до пропозиції на торговій платформі.

За участь у програмі Allegro Ads продавцю доведеться заплатити. Маркетплейс пропонує на вибір дві моделі оплати:

  • CPC (Cost per Click) – підприємець платить за кожен клік потенційного покупця по рекламному оголошенню та його перехід на сторінку пропозиції.
  • CPA (Cost per Action) – продавець платить за здійснення відвідувачем цільової дії, наприклад, покупки.

Найчастіше користувачі Allegro вибирають для себе CPC, оскільки ця модель більш передбачувана і дозволяє прогнозувати бюджет.

ОРГАНІЗАЦІЯ ЛОГІСТИКИ З УКРАЇНИ ТА ДОСТАВКА ТОВАРУ КІНЦЕВОМУ ПОКУПЦЮ

Робота на сайті продажів Алегро в Польщі для мешканців України передбачає, що всі товари при ввезенні на територію іноземної держави доведеться розмитнювати.

Що стосується доставки продукції кінцевому покупцеві, всі процеси на маркетплейсі чітко налагоджені. На офіційному сайті Allegro можна знайти перелік перевірених постачальників послуг у сфері виконання замовлень та логістики.

Такі компанії беруть на себе всі обов’язки, пов’язані з доставкою товару покупцеві:

  • зберігання товарних запасів на складах;
  • упаковування замовлень;
  • доставлення вантажів;
  • управління поверненням та багато іншого.

При організації транспортування замовлень слід звернути увагу на те, що жителі Польщі вважають за краще отримувати посилки в поштоматах – візити на поштові відділення там не популярні. Щоб це стало можливим, продавець має бути зареєстрований як резидент Польщі. Послуга доставки до пошти з-за кордону недоступна.

Враховуючи вподобання поляків, Алегро пропонує кілька способів доставки:

  1. Allegro One (Allegro One Box і Allegro One Punkt)

Цей спосіб передбачає доставку замовлення в посилковий автомат Allegro (Allegro One Box) або пункт видачі (Allegro One Punkt). Так можна відправити посилку вагою до 20 кг та габаритами 64 см x 41 см x 38 см або менше.

  1. Поштомати Allegro InPost (Allegro Paczkomaty InPost)

Ще одна можливість від Алегро доставити товар способом, якому віддають перевагу поляки – у поштомат. Цей спосіб має безліч переваг:

  • ваші клієнти можуть безкоштовно повернути посилку, якщо товар не підійшов;
  • більшість замовлень буде доставлено кінцевому покупцю вже наступного дня;
  • покупець та продавець можуть відстежити замовлення на сайті Allegro або InPost;
  • покупці можуть отримати посилку 24/7.

При цьому допустимі габарити посилки залишаються такими ж, як і при відправленні через Allegro One Box, а ось вага може бути дещо більшою – до 25 кг.

  1. Кур’єр DPD чи UPS

Якщо ваш покупець не має доступу до пошти InPost або One Box, можна надіслати товар за допомогою кур’єрської служби DPD (Dynamic Parcel Distribution) або UPS (United Parcel Service).

  1. Allegro One Courier

У квітні 2022 року маркетплейс додав два нові способи доставки: «Allegro One Courier – доставка сьогодні» та «Allegro One Courier – доставка завтра». Ці послуги реалізовані як частина Allegro One і полягають у тому, що кур’єри маркетплейсу забирають посилки у продавців та доставляють їх безпосередньо покупцям.

Максимальна вага посилки, відправленої цим способом – 31,5 кг, допустимі габарити – 120 см х 76 см х 76 см.

  1. Пункт видачі Алегро DPD

Покупці Allegro можуть як отримати посилку в поштоматі або через кур’єра, так і забрати своє замовлення в пункті самовивезення DPD.

Цей спосіб допускає відправку вантажів з вагою до 20 кг та максимальним розміром найдовшої сторони 100 см.

Зверніть увагу: Щоб скористатися послугами кур’єрської служби DPD, продавець не повинен укладати з нею договір. Оформити доставку можна через внутрішній сервіс Алегро «Відправити з Allegro».

Проте продавець може не звертатися до партнерів Allegro. У цьому випадку йому доведеться організувати власні склади та укласти договір із перевізником. Він самостійно нестиме відповідальність за своєчасність доставки та інші процеси, пов’язані з експортом товару.

ПІДСУМУЄМО

У першій частині статті про вихід на польський маркетплейс Allegro ми поговорили про особливості вибору товару для реалізації на платформі, способи організації його доставки та реклами, а також розібрали переваги торгівлі на майданчику.

У продовженні матеріалу на вас чекає детальний гайд з реєстрації компанії в Польщі та податкових зобов’язань підприємця. Також ми поговоримо про те, як зареєструватися на Алегро.пл та захистити своє право на інтелектуальну власність.

Вікторія Мельник

Шеф-редактор блогу компанії 4B

Оригінал: https://4b.ua/blog/how-to-sell-on-allegro-part-one/